Vásárlás előtt

Hogyan tudok vásárolni az Erzsébet-utalvány Plusz kártyámmal?

  • Az első használat előtt aktiválja kártyáját a www.erzsebetutalvany.hu honlapon, vagy a kártyája hátoldalán található 06 1 224 1616-os telefonszámon.Az első használat előtt aktiválja kártyáját a www.erzsebetutalvany.hu honlapon, vagy a kártyája hátoldalán található 06 1 224 1616-os telefonszámon.
  • Győződjön meg a kártyán elérhető egyenlegről.
  • Ismerje a kártyához tartozó PIN kódot.

A 4 számjegyből álló PIN kódját az Erzsébet-utalvány Plusz kártyájához mellékelt kísérőlevélben, a kártyája alatt találja.

Felhívjuk figyelmét, hogy a PIN kód nem egyenlő a 3 számjegyből álló Telekóddal, amely a telefonos ügyintézésekhez szükséges!

  • Az üzletnek, ahol kártyájával vásárolni szeretne, rendelkeznie kell Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadóhelyi szerződéssel, valamint a kártya elfogadására alkalmas banki terminállal.

Az Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadóhelyeinek listáját a www.erzsebetutalvany.hu honlap Üzletkeresőjében tudja ellenőrizni.

Amikor vásárolni indulok Erzsébet-utalvány Plusz kártyámmal, szükséges-e tudnom, hogy melyik alszámlára (utalványzsebre) mekkora összeg került feltöltésre?

  • Mielőtt vásárolni indul, ellenőrizze kártyája egyenlegét és az egyes alszámlákra (zsebtípusokra) feltöltött összegeket, mert a fizetésnél Ön dönt arról, hogy melyik zsebtípusból kéri a fizetendő összeg levonását.
  • Az egyes zsebtípus kiválasztásának lehetősége csak akkor adott, ha Ön olyan terméket vásárol, amelynek ára több zsebtípusból is kiegyenlíthető (például hideg élelmiszer Étkezési- és Ajándék-zsebből is fizethető, így a vásárlásnál Ön dönti el, hogy az Étkezési- vagy az Ajándék-zsebből kéri a fizetendő összeg levonását).

Hol tudom lekérdezni, hogy mikor, mekkora összeget töltött fel a munkáltatóm a kártyámra, és mely alszámlára (utalványzsebre) érkezett a feltöltés?

Honlapunkon, az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártya/Egyenleglekérdezés menüpontban, a belépést követően a Tranzakció történet menüpontra kattintva érheti el a részletes tranzakciólistát.Honlapunkon, az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártya/Egyenleglekérdezés menüpontban, a belépést követően a Tranzakció történet menüpontra kattintva érheti el a részletes tranzakciólistát.

A tranzakciólista a munkáltatója által feltöltött összegeket alszámlákra (zsebtípusokra) bontva mutatja.

Az okostelefonra ingyenesen letölthető mobilalkalmazásban szintén megtekintheti legutóbbi 5 tranzakcióját, a belépést követően, a Tranzakciók menüpontra kattintva.

Letölthető itt:

Hogyan tudom lekérdezni az egyenlegem?

Egyenlegének lekérdezésére az alábbi 3 lehetőség áll rendelkezésére:

Telefonon
  1. Hívja a 06 1 224 1616-os telefonszámot.
  2. Válassza a 3-as menüpontot.
  3. Adja meg kártyaszámának utolsó 8 számjegyét.
  4. Adja meg telekódját.
    A telekód az első telefonos ügyintézés alkalmával a kártya számának utolsó 3 számjegye, amelyet az ügyintézés során meg kell változtatnia egy tetszőleges, 3 számjegyből álló számra (A 3 számjegyből álló telekód nem azonos a terminálon történő kártyahasználat során szükséges 4 számjegyből álló PIN kóddal).
    A későbbi telefonos ügyintézések során a kártyaszám utolsó 3 számjegye helyett már a módosított telekódot kell megadnia.
  5. Az automata rendszer visszadiktálja Önnek az egyenlegét, alszámlákra (zsebtípusokra) bontva.

Online felületen
  1. A www.erzsebetutalvany.hu honlapon válassza az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártya/Egyenleglekérdezés menüpontot.
  2. A belépési felület mezőiben adja meg kártyaszámának utolsó 8 számjegyét, valamint a jelszavát. Jelszóként az online felületre történő első belépés esetén a kártyaszám utolsó 3 számjegyét kell megadnia, amelyet az ügyintézés során szükséges megváltoztatnia egy minimum 8 karakter hosszú új jelszóra, amelynek kisbetűt, nagybetűt és számot is kell tartalmaznia. A későbbi belépések alkalmával már a módosított jelszót kell használnia.
  3. A belépést követően megtekintheti egyenlegét zsebtípusokra bontva (a zsebtípus előtt található nyílra kattintva az utolsó 5 tranzakciót is megtekintheti).

Mobilapplikáció segítségével

Android, illetve iOS operációs rendszerrel rendelkező okostelefonokra letölthető alkalmazással.
Letölthető itt:

Abban az esetben, ha telefonon már aktiváltam a kártyámat, és a honlapon is szeretnék belépni az online felületre (pl. egyenleget lekérdezni), szükséges-e az online felületen is aktiválnom a kártyát?

Igen, amennyiben a kártyát a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül aktiválta, de az online felületet is szeretné használni (pl. a kártyaegyenleg megtekintéséhez), az egyenleglekérdezéshez szükséges aktiválnia a kártyáját az alábbiak szerint:

Az online felületen történő aktiválást követően egyenlegét az online felületen is le tudja kérdezni.

Elfelejtettem vagy elvesztettem a PIN kódomat, mit tegyek?

Elfelejtett PIN kód, vagy PIN kód módosítási igény esetén az online felületen keresztül egyszerűen megváltoztathatja korábbi PIN kódját. Az új PIN kód beállításához nem szükséges ismernie a korábban használt számsort, csak az új, 4 számjegyből álló kódját kell megadnia az itt felsorolt lépések szerint:

PIN kód változtatása online felületen:
  1. A www.erzsebetutalvany.hu honlapon az kattintson az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártyaaktiválás menüpontra.
  2. A belépést követően válassza a PIN kód beállítás menüpontot.
  3. Adja meg új PIN kódját (egy tetszőleges, Ön által választott 4 számjegyet).
  4. Kattintson a Beállítás gombra.
  5. Az Ön által megadott új PIN kód a beállítást (mentést) követően használható.

A telefonon történő PIN kód igénylés lépései:
  1. Hívja a 06 1 224 1616-os telefonszámot.
  2. Válassza a 6-os menüpontot.
  3. Adja meg nevét, születési dátumát, anyja nevét, valamint kártyaszámának utolsó 8 számjegyét.

PIN kódját postai úton küldjük meg a munkáltatója által bejelentett lakcímére.

Létezik-e mobilapplikáció egyenleglekérdezéshez?

A hivatalos, ingyenesen letölthető Erzsébet-utalvány Plusz mobilalkalmazással a kártyaegyenleg könnyen lekérdezhető.

Az alkalmazás az alábbi hivatkozásokon érhető el Android és iOS operációs rendszerű mobiltelefonokra:

Mi a telekód? Mikor kell megváltoztatni?

A Telekód egy 3 számjegyből álló kód, amelyet telefonos ügyintézéseihez szükséges használnia. A telekód az Ön adatainak védelmét szolgálja, de nem azonos a vásárláshoz szükséges, 4 számjegyből álló PIN kóddal.

Az első telefonos ügyintézés alkalmával telekódként a kártyaszám utolsó 3 számjegyét kell megadnia, majd ezt egy tetszőleges, 3 számjegyből álló számsorra kell megváltoztatnia a telefonos ügyintézés során (az automata rendszer jelzi Önnek, hogy mikor kell a módosítást elvégeznie).

Aktiválás során azt a hibaüzenetet kapom, hogy „a Munkáltató nem igazolta vissza a kártyakézbesítést”. Mi ennek az oka?

Az Erzsébet-utalvány Plusz kártyát megrendelő cégnek – az Ön munkáltatójának – az Online Megrendelői Felületen a Megrendelés/Kártyakézbesítés menüpontban szükséges visszaigazolnia a csomag átvételét az Erzsébet-utalvány Plusz kártyák kiszállítását követően. Amíg a munkáltató nem küld visszaigazolást a csomag átvételéről, addig a munkavállaló a kártyát nem tudja aktiválni és használni.

Abban az esetben, ha megváltozott az e-mail címem, melyik menüpontban tudom megváltoztatni az online felületen?

Az online felületen a Beállítások menüpontban tudja megváltoztatni e-mail címét. A módosítást követően kattintson a Mentés gombra.

Online felületen aktiváltam a kártyámat, ennek ellenére hibaüzenetet ír ki a rendszer: „Felhasználói fiók ezzel az e-mail címmel nem található rendszerünkben.” – Mit tehetek ebben az esetben?

Amennyiben ezzel a hibaüzenettel találkozik, jelezze a problémát az online üzenőfalon ügyfélszolgálatunknak. Az üzenet küldéséhez adja meg Erzsébet-utalvány Plusz kártyája számát és e-mail címét, és válassza a „Felhasználói fiók” témakört.

Az üzenet beérkezését követően elvégezzük a szükséges beállításokat rendszerünkben, a probléma megoldása érdekében.

Amennyiben nem áll módjában online felületünket használni, hívja a 06 1 224 1616-os telefonszámot, ahol ügyintézőink segítségére lesznek a probléma megoldásában.

Elfelejtettem az online felületen használt jelszavamat, mit tegyek?

A www.erzsebetutalvany.hu honlapon, az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártyaaktiválás menüpontban, az online felület bejelentkezési ablakában kattintson a Belépés gomb alatt található Elfelejtett jelszó alkalmazásra.

Az alkalmazás használatával a rendszerünk automatikus e-mail üzenetet küld az Ön regisztrált e-mail címére. Az automatikus e-mailben található linkre kattintva egy új jelszót tud megadni, amellyel beléphet az online felületre. Az új jelszó minimum 8 karakter hosszúságú legyen, és kisbetűt, nagybetűt, és számot is tartalmazzon. Az új jelszó mentését követően bejelentkezhet az online felületünkre.

Magánszemélyként igényelhetek-e Erzsébet-utalvány Plusz kártyát vagy egyenlegfeltöltést?

A kártya megrendelésére és feltöltésére kizárólag a munkáltatónak van lehetősége, magánszemélyként nem rendelhető Erzsébet-utalvány Plusz kártya vagy annak egyenlegfeltöltése.

Mit tegyek, ha nem kaptam meg a feltöltést a kártyámra, vagy nem megfelelő összegben, nem megfelelő alszámlára (zsebre) érkezett a feltöltés?

A feltöltött összeggel, zsebtípussal kapcsolatos kérdésével forduljon munkáltatójához.

A papíralapú Erzsébet-utalvány névértékét át lehet-e vezetni az Erzsébet-utalvány Plusz kártya azonos zsebére?

A papíralapú Erzsébet-utalványok értéke nem átvezethető az Erzsébet-utalvány Plusz kártya alszámláira (zsebeire).

A 06 1 224 1616-os telefonszámon a mikor tudok ügyet intézni?

  1. Erzsébet-utalvány Plusz kártya letiltása (1-es gomb) – a hét minden napján 0-24 óráig (automata menüpont és ügyintéző is jelentkezik)
  2. Erzsébet-utalvány Plusz kártya aktiválása (2-es gomb) – a hét minden napján 0-24 óráig (automata menüpont)
  3. Erzsébet-utalvány Plusz kártya egyenleglekérdezés (3-as gomb) – a hét minden napján 0-24 óráig (automata menüpont)
  4. Telekód megváltoztatásának kérése (4-es gomb) – hétköznap 08:00-18:00 óráig (automata menüpont és ügyintéző is jelentkezik)
  5. Mobiltelefonszám frissítése (5-ös gomb) – a hét minden napján 0-24 óráig (automata ügyintézés)
  6. PIN kód igénylése (6-os gomb) – hétköznap 08:00-18:00-ig
  7. Kártyahasználattal kapcsolatos kérdések (9-es gomb) – hétköznap 08:00-18:00 óráig (ügyintéző jelentkezik)

Vásárlás során

Az egyes zsebekre feltöltött összegeket milyen termékek, szolgáltatások vásárlására tudom felhasználni?

Az Étkezési-zseb egyenlege az utalvány elfogadására szerződött szolgáltatóknál fogyasztásra kész étel és melegkonyhás vendéglátóhelyi étkezési szolgáltatás vásárlására használható fel, kizárólag Magyarország területén, a kibocsátását követő év december 31. napjáig.Az Étkezési-zseb egyenlege az utalvány elfogadására szerződött szolgáltatóknál fogyasztásra kész étel és melegkonyhás vendéglátóhelyi étkezési szolgáltatás vásárlására használható fel, kizárólag Magyarország területén, a kibocsátását követő év december 31. napjáig.

Az Ajándék-zseb egyenlege az utalvány elfogadására szerződött szolgáltatóknál élelmiszer – beleértve a fogyasztásra kész ételt is –, melegkonyhás vendéglátó helyen étkezési szolgáltatás, műszaki cikk, lakberendezés, könyv, ruházat, vegyi áru, szépségápolás, papír-írószer, egészségmegőrzés, szabadidős tevékenység, szállás, utazás, sportfelszerelés, játék termékkörökbe tartozó termékek és szolgáltatások vásárlására használható fel, kizárólag Magyarország területén, a kibocsátását követő év december 31. napjáig.

Az Iskolai-zseb egyenlege az utalvány elfogadására szerződött szolgáltatóknál tankönyv, taneszköz és ruházat vásárlására használható fel, kizárólag Magyarország területén, a tanévkezdést megelőző 60. naptól az utalvány kibocsátási évének december 31. napjáig.

A Kultúra-zseb egyenlege az utalvány elfogadására szerződött szolgáltatóknál kulturális szolgáltatás igénybevételére – muzeális intézmény és művészeti létesítmény, kiállítóhely kiállítására, színházi, tánc-, cirkuszi vagy zeneművészeti előadásra, közművelődési tevékenységet folytató szervezet által nyújtott kulturális szolgáltatás igénybevételére – szóló belépőjegy, bérlet vásárlására, illetve könyvtári beiratkozási díj megfizetésére használható fel, kizárólag Magyarország területén, a kibocsátását követő év december 31. napjáig.

A Sport-zseb egyenlege az utalvány elfogadására szerződött szolgáltatóknál a sportról szóló törvény hatálya alá tartozó sportrendezvényekre szóló belépőjegy, valamint bérlet vásárlására használható fel, kizárólag Magyarország területén, a kibocsátását követő év december 31. napjáig.

Milyen típusú alszámlákra (zsebtípusokra) kezdeményezhet kártyafeltöltést a munkáltató?

Munkáltatójának az Étkezési, az Ajándék, az Iskolai, a Kultúra és a Sport-zseb feltöltésére van lehetősége.

Az Erzsébet-utalvány Plusz kártyáján található zsebtípusok közül azon a zseben van felhasználható összeg, amelyre munkáltatója a feltöltést megrendelte.

Milyen üzletekben tudom felhasználni a kártyámra feltöltött összeget?

Kizárólag az Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadására szerződött partnereinknél tudja fizetésre használni elektronikus utalványkártyáját.

Az Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadóhelyeinek listáját a www.erzsebetutalvany.hu honlap Üzletkereső alkalmazásában tekintheti meg.

A térképes kereső az adott területre vonatkozóan jeleníti meg a találatokat. Ha a térképet az egér segítségével mozgatja, újabb elfogadóhelyi találatok jelenhetnek meg rajta.

Az Üzletkeresőben szerepel az üzlet, azonban mégsem fogadták el a kártyámat, mit tegyek?

Online üzenő falunkon üzenetet küldhet Ügyfélszolgálatunkra a rendelkezésére álló adatokkal. Az érintett elfogadóhellyel felvesszük a kapcsolatot.

Ki jogosult használni a kártyát? Ellenőrizhetik-e vásárlás során a kártyabirtokos személyazonosságát?

Az Erzsébet-utalvány Plusz kártya névre szól, így azt kizárólag annak tulajdonosa használhatja.

Az elfogadóhelynek jogában áll és felelőssége a kártyabirtokos személyazonosságának ellenőrzése a vásárlás során, így kártyabirtokos személyazonosságát vásárláskor az elfogadóhely ellenőrizheti.

A PIN kódom módosítását követően mikortól tudom használni kártyámat a megváltoztatott kóddal?

Ha a honlapon módosította PIN kódját, az új kód azonnal használható.

Ha elfelejtette vagy módosítani szeretné PIN kódját, az online felületen keresztül egyszerűen megváltoztathatja. Az új PIN kód beállításához nem szükséges ismernie korábbi kódját, csak az új, tetszőleges 4 számjegyből álló kódját kell megadnia.

Amennyiben telefonos ügyfélszolgálatunkon igényelte az új kódot, úgy a postai úton megküldött kód a kézhez vétel után azonnal használható.

Elutasította a terminál a kártyámat vásárláskor, ennek mi lehet az oka?

Az Erzsébet-utalvány Plusz kártyával kezdeményezett tranzakciók elutasításának lehetséges okai alábbiakból adódhatnak:

  • Az adott utalványzseb egyenlege nem fedezi a fizetendő összeget.
  • Az adott üzlet nem szerződött Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadására.
  • Az adott üzlet a tranzakció során megadott Erzsébet-utalvány Plusz utalványzsebre nem rendelkezik elfogadóhelyi szerződéssel.
  • Az Erzsébet-utalvány Plusz kártya érvénytelen (lejárt, letiltott).
  • Az Erzsébet-utalvány Plusz kártyához nem megfelelő PIN kódot adott meg.
  • Az Erzsébet-utalvány Plusz kártya inaktív (a Kártyabirtokos még nem aktiválta).

Mi a teendő abban az esetben, ha dupla levonást jelez vásárláskor a terminál?

Ellenőrizze egyenlegét, amennyiben azt tapasztalja, hogy valóban duplán vonták le a fizetendő összeget, jelezze az elfogadóhely felé, ahol az adott vásárlás történt.

Amennyiben az egyenlegéből az látszik, hogy nem történt dupla levonás, úgy ezzel kapcsolatban további teendője nincs.

Van-e lehetőség a feltöltésekről és a vásárlásokról SMS vagy e-mailes értesítést kérni?

A feltöltésekre és vásárlásokra vonatkozó SMS és e-mail értesítő szolgáltatás jelenleg fejlesztés alatt áll, az okostelefonra letölthető alkalmazásunkban azonban az egyes utalványzsebekre feltöltött összegek könnyen és gyorsan ellenőrizhetőek, és az applikáció rendszeres értesítést is küld egyenlegéről.

Kártyapótlás

Elvesztettem a kártyámat, mit tegyek?

Amennyiben elvesztette az Erzsébet-utalvány Plusz kártyáját, a kártyát szükséges mielőbb letiltania az alábbi két lehetőség egyikén:

  1. Tárcsázza a 06 224 1616-os telefonszámot. Tárcsázás után válassza az 1-es menüpontot. Az azonosítás és letiltás során az ügyintéző a következő adatokat kéri Öntől: név, születési dátum, anyja neve. A beazonosítást követően a kártyája letiltásra kerül, így a továbbiakban nem használható.
  2. Nyissa meg böngészőjében a www.erzsebetutalvany.hu honlapot. Válassza az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártyaletiltás menüpontot, majd a belépést követően a Kártyakezelés menüpontban, a kártya adatainak sorára kattintva válassza a Letiltás opciót. A kártya a letiltást követően a továbbiakban nem használható.

A kártya letiltását követően a munkáltatójának lehetősége van új kártyát rendelni Önnek az elvesztett kártya helyett.

Ki és hogyan rendelhet nekem új kártyát az elvesztett Erzsébet-utalvány Plusz kártyám helyett?

Abban az esetben, ha elveszítette kártyáját, kizárólag a munkáltatója tud új kártyát rendelni.

Munkáltatójának csak abban az esetben van lehetősége új kártyát rendelni, amennyiben Ön az elveszett kártyáját letiltotta.

A kártya letiltását kizárólag a kártyabirtokos kezdeményezheti a 06 1 224 1616-os telefonszám 1-es menüpontjában, vagy a www.erzsebetutalvany.hu honlapon az Ügyintézés/Felhasználóknak/Kártyaletiltás menüpontban.

A letiltott kártya a továbbiakban nem használható.

Korábbi munkáltatóm rendelt nekem Erzsébet-utalvány Plusz kártyát, amit nem kaptam meg, és így az új munkáltatóm nem tud új kártyát rendelni nekem.

A kártya átvételével kapcsolatban szükséges felvennie a kapcsolatot korábbi munkáltatójával. Ha erre nincs lehetősége, küldjön üzenetet ügyfélszolgálatunk részére online üzenőfalunkon, a www.erzsebetutalvany.hu oldalon, Kártyapótlás témakörben.

Egyéb

Használható-e a kártya online fizetésnél?

Igen, Erzsébet-utalvány Plusz kártyájával már online is fizethet az alábbi elfogadóhelyeken.

Az Erzsébet-program szociális üdülési pályázatával kapcsolatos kérdésem van (pl.: dokumentumok benyújtása, elbírálás, szálláshelyekre vonatkozó információk).

Kérjük, vegye fel a kapcsolatot az Erzsébet-program ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségek egyikén:

E-mailben: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefonon: hétköznap, munkaidőben 08:00-16:00-ig a 06 1 371 3242-es telefonszámon

Amennyiben az Erzsébet-program pályázatának keretében kapott Erzsébet-utalvány Plusz kártyát, és a kártya használatával kapcsolatban érdeklődik, kérjük, hívja a 06 1 224 1616-os telefonszámot, vagy vegye igénybe a www.erzsebetutalvany.hu honlap Ügyintézés/Felhasználóknak/Ügyintézéssel kapcsolatos információk menüpontjában található, kártyabirtokosok részére készült segédleteinket.

DÍJAINK

Business Superbrands X4
Superbrandsx2
MB Tobbszoros Logo 3x 14 15 17 01

Facebook
Instagram
Linkedin
Youtube